Truphone 'de juiste keuze' voor internationaal fintech-bedrijf Markit

"Hoewel Markit steeds groter wordt, wil het bedrijf blijven opereren als een kleinschalige onderneming."

Dewi Joseph, Global Head of Corporate Services

Markit is in 2003 opgericht en heeft intussen meer dan 4.000 werknemers in 11 landen. De dienstverlener voor financiële informatie groeit in een hoog tempo. Het bedrijf streeft er echter naar om de startersmentaliteit, die de klanten zo bewonderen, vast te houden. "Hoewel Markit steeds groter wordt, wil het bedrijf blijven opereren als een kleinschalige onderneming", zegt Dewi Joseph, Global Head of Corporate Services. "We doen de dingen op een ondernemende manier en dat vertaalt zich vaak in flexibiliteit."

Traditionele operators pasten niet in het plaatje

Voor enkele traditionele aanbieders van mobiele telefonie zijn ondernemingen als Markit echter vaak te klein om goede wereldwijde ondersteuning te krijgen – en de diensten die Markit ontving kwamen niet altijd tegemoet aan de wensen.

"Wanneer je een middelgrote mondiale onderneming bent, behandelen de traditionele mobiele operators je op dezelfde manier als een binnenlandse klant," zegt Dewi. En omdat het dienstenniveau was ingericht op nationaal niveau en niet op wereldwijd niveau, ontvingen we hoge en onvoorspelbare telefoonrekeningen.

"Een deel van het probleem was dat we veel kleinere kantoren overal ter wereld hebben – en we konden voor hen geen goed lokaal contract krijgen," zegt Dewi. "In plaats daarvan gebruikten medewerkers hun eigen mobiele abonnementen en declareerden vervolgens de kosten. Dit betekende dus vele lokale contracten die niet centraal gemanaged konden worden. We hadden eigenlijk geen idee hoe hoog de facturen zouden zijn aan einde van de maand."

De ondernemingsgeest van Truphone

Sinds de overstap op het wereldwijde netwerk van Truphone – waardoor we één wereldwijde leverancier hebben voor onze belangrijkste markten, zoals het VK, de VS, Nederland en Hong Kong – zijn de kosten volgens Dewi veel beter te voorspellen. Er zijn geen roamingkosten meer en Markit bespaart ongeveer 20% op de facturen voor mobiele telefonie. De verkoopteams hebben nu Britse en Amerikaanse telefoonnummers op één enkel toestel. Werknemers wereldwijd maken makkelijker gebruik van hun mobiele telefoons, wat uiteindelijk resulteert in hogere productiviteit.

Wanneer werknemers in het verleden zich niet op hun gemak voelden om hun zakelijke mobiel te gebruiken werd het toestel dikwijls uitgeschakeld. Hiermee hebben ze misschien op de roamingkosten bespaard maar tegelijkertijd heeft dit de onderneming wellicht een veelvoud ervan gekost aan gemiste kansen. "Dit is in strijd met onze ondernemingsgeest," zegt Dewi.

Nu houdt Markit het live-gebruiksportaal van Truphone in de gaten en ontvangt geautomatiseerde meldingen bij excessief gebruik, waardoor verrassingen door facturen aan het einde van de maand worden geëlimineerd.

En bij problemen kan Markit terecht bij een contactpersoon van Truphone. Markit krijgt 24 uur per dag en 7 dagen per week lokale en wereldwijde ondersteuning door een Truphone accountmanager. "De Klantenservice is veel toegankelijker," zegt Dewi. "Met Truphone hebben we een meer persoonlijke relatie, omdat we een onderneming hebben gevonden die op ons lijkt."

20%: besparingen

Hogere: productiviteit

24/7: wereldwijde support

Wellicht ook interessant voor u