Lucht- en ruimtevaartonderneming Airinmar stijgt op met Truphone

"Truphone is een wereldwijd communicatiesysteem dat mensen werkelijk dichter bij elkaar brengt en het bespaart ons veel meer tijd en kosten dan wat andere bedrijven konden."

David Clarke, MIS Manager, Airinmar

Internationaal vliegtuigreparatiebedrijf Airinmar levert al sinds 25 jaar diensten aan de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Het bedrijf concurreert op een markt die tijdzones en grenzen overschrijdt. "Het is van cruciaal belang dat onze medewerkers op ieder moment beschikbaar zijn," aldus de Management Information Services Manager van Airinmar. "Vooral omdat we uitbreiden naar nieuwe internationale markten."

De kosten beperken

Net als vele internationale bedrijven had Airinmar er echter moeite mee om de kosten voor mobiele communicatie laag te houden. Het verkoopteam reisde vaak naar het buitenland en de facturen voor mobiele telefonie waren torenhoog door roamingkosten, voornamelijk door het datagebruik.

Airinmar had ook problemen met dekking. CEO Tom Wilson vertelt: "Wanneer we in Singapore landden, moesten we zoeken naar een netwerk, verbinding maken met de lokale provider... en soms konden we alleen SMS'jes versturen of het internet gebruiken."

Door deze combinatie van hoge kosten en slechte prestaties ging Airinmar op zoek naar een mobiele provider die hun mondiale karakter kon ondersteunen.

Lagere, voorspelbare facturen

Truphone's unieke mobiele netwerk, met meerdere internationale nummers op één simkaart, sprak Airinmar aan – en nu helpt het hen om contact te houden met klanten over de hele wereld.

"Nu kunnen we tegen onze klanten zeggen dat ze zelf ook geld besparen als ze contact met ons opnemen. Als ze één van onze werknemers bellen buiten openingstijden, of wanneer ze op reis zijn, is het nog steeds een lokaal gesprek."

Airinmar profiteert zelf van de kostenbesparing: Truphone's gedeelde wereldwijde bundels betekenen het einde van de traditionele roaming voor het bedrijf. Airinmar krijgt lagere en meer voorspelbare maandelijkse facturen, die sinds het overschakelen naar Truphone zijn gehalveerd. Omdat de werknemers van Airinmar nu profiteren van mondiale dekking hebben ze geen meerdere apparaten of simkaarten meer nodig.

Eersteklas service

Door Truphone's wereldwijde mobiele netwerk, dat meer dan 200 landen omspant, kan Airinmar nu rekenen op mondiale dekking met een consistente gebruikerservaring bij het roamen in het buitenland en een verhoogde connectiviteit en beschikbaarheid.

Beide bedrijven verbeteren voortdurend hun serviceniveaus. Met Truphone kan Airinmar rekenen op wereldwijde ondersteuning, 24 uur per dag. Dit betekent dat Truphone hen, waar of wanneer dan ook, kan helpen. Medewerkers van Airinmar hebben altijd een directe lijn naar hun Service Delivery Manager en Account Manager.

Aangezien de internationale activiteiten van Airinmar blijven groeien, zorgt Truphone ervoor dat de toenemende communicatiekosten voorspelbaar en betaalbaar blijven, ondersteund door eersteklas klantenservice. De plannen om uit te breiden hebben nu de vrije loop.

Mobiele facturen: Gehalveerd

Toegewezen: Service Delivery Manager

24 uur per dag, 7 dagen per week: ondersteuning

Wellicht ook interessant voor u